سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقالات وبسایت coinbureau

نظر

ارز دیجیتال شکل خاصی از پول است؛ که بر پایه علم رمزنگاری ساخته شده‌ است. ویژگی مهم ارز دیجیتال، غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیری بلاک چین آن‌هاست؛ که در بیشتر این ارزها، چنین خصوصیاتی مشاهده می‌‌شوند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند. این ارزها را می‌توان به صورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت، به شخص دیگری ارسال کرد. یعنی برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری نخواهید داشت.

 

کوین (coin) چیست؟

کوین به معنی سکه می باشد. اما در دنیای کریپتوکارنسی تقریبا معادل ارز دیجیتال است. دیجیتال کوین که به آن کوین می گوییم؛ پولی دیجیتال است که با استفاده از تکنیک‌های رمزگذاری ایجادشده؛ و ارزش را در طول زمان ذخیره می‌کند. به عبارت دیگر کوین، نوعی پول دیجیتال است که در آن واحد پول و نقل و انتقالات آن از طریق الگوریتم‌های رمزنگاری شده، کنترل می‌شوند. امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال کوین‌های زیادی به‌وجود آمده‌اند؛ که معروف ترین آن‌ها بیت کوین است؛ که توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. کوین ها ممکن است به صورت شت کوین وارد بازار شوند.

 

 

معیارهای شناسایی  شت کوین چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوامل در شناسایی یک کوین که آن را کاملا متمایز می‌کند، داشتن بلاکچین اختصاصی است. هر کوین در بازار ارزهای دیجیتال، برای این‌که کارایی داشته باشد، باید از یک الگوریتم شبکه‌ای پیروی کند که بلاکچین نامیده می‌شود. اگر کوینی دارای بلاکچین اختصاصی نباشد، نمی‌توان آن را در دسته کوین‌ها قرار داد.

 

موارد استفاده از کوین هاموارد استفاده از کوین

کوین‌ همانند پول موجود در کیف و یا حساب بانکی‌تان است. برخی از دیجیتال کوین‌ها تنها به عنوان پول قابل استفاده هستند؛ و کاربرد دیگری ندارند. سرمایه گذاران در دو حالت از کوین ها استفاده می نمایند. اولین مورد جهت انتقال پول مثل خرید و فروش بوده؛ و دومین مورد، سرمایه گذاری و نگهداری آن مانند طلا یا دلار است. مثلا شما از بیت کوین می‌توانید برای پرداخت کالاها، و خدمات در اینترنت، و در بسیاری از مکان‌های دنیای واقعی نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید پس از خرید بیت کوین، آن را نگه دارید تا در آینده و با بالا رفتن ارزش آن، از تفاوت قیمت خرید و فروش سود ببرید. اما شت کوین ها ممکن است به جز ضرر، ثمره دیگری برای شما نداشته باشند.

 

منبع: شت کوین چیست؟